• Otyły mężczyzna
    Już 27 proc. dorosłych Polaków ma problem z otyłością. Osoby otyłe bądź z nadwagą stanowią już prawie połowę społeczeństwa Wśród dzieci jest jeszcze gorzej. Nadwagę ma obecnie aż 29 proc. 11-latków i prawie tyle samo 14-latków. WHO objęła badaniami 207 tys. najmłodszych mieszkańców Europy i Ameryki Północnej. Na tym tle wypadliśmy bardzo źle. Nasze dzieci znalazły się w czołówce najbardziej otyłych. Odsetek 11-latków z nadwagą w Polsce jest najwyższy na świecie. Wśród 12-latków wielu waży nawet ponad 100 kilogramów.
  • Laura Gordon
    8
    Amerykańska guru fitnessu robi dużo większe wrażenie niż Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska razem wzięte. Laura Gordon może pochwalić się ciałem bogini… Szczupły brzuch, umięśnione nogi, idealna pupa… Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie to, że ma 48 lat! Zobacz zdjęcia!
  • Jen Selter z mamą
    13
    2
    Zachodnie media odkryły najgorętszą parę matka-córka. Amerykańska modelka fitness, 21-letnia Jen Selter, pochwaliła się na Instagramie zdjęciem ze swoją mamą. Fotka zrobiła furorę w internecie, a dziennikarze zachwycili się kondycją 47-letniej miłośniczki siłowni… Zobacz zdjęcia!
  • Pomidory i ogórki
    Codzienna dieta powinna być bogata w witaminy, składniki mineralne, wapń, wysokowartościowe białko i wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3. Naukowcy z Instytutu Żywności i Żywienia zachęcają jednak przede wszystkim do spożywania jak największej ilości warzyw i owoców oraz regularnej aktywności fizycznej. Ma to duże znaczenie w profilaktyce miażdżycy, nowotworów i choroby Alzheimera.
  • Nowalijki
    Według zaleceń przedstawionych w nowej Piramidzie Żywienia i Aktywności Fizycznej WHO każdego dnia trzeba włączać do swojego menu minimum 400 gramów tych produktów, najlepiej w pięciu porcjach. Tymczasem większość pacjentów deklaruje zjadanie co najwyżej jednej lub dwóch porcji i zdecydowanie częściej wybiera owoce niż warzywa. Problemem jest również brak pomysłów na atrakcyjne potrawy i niewłaściwa obróbka termiczna, wskutek której produkty tracą witaminy i składniki odżywcze.
  • Trening
    Słaba kondycja, brak aktywności fizycznej i przemęczenie pracowników powoduje widoczny spadek ich odporności, co wiąże się z ryzykiem zachorowań, a więc i ryzykiem nieobecności w pracy. Spada także ich wydajność i kreatywność. Pracodawcy, którzy zdają sobie z tego sprawę, coraz częściej zachęcają swoich podwładnych do sportu. Jednym z narzędzi są sportowe programy motywacyjne. Pracownicy wskazują je jako istotną wartość dodaną do standardowego wynagrodzenia.
  • Witaminy
    1
    Witaminy i minerały są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Uzupełnianie ich braków jest szczególnie ważne dla zachowania zdrowia, zwłaszcza gdy nasza codzienna dieta nie jest odpowiednio zbilansowana i nie dostarcza nam niezbędnych składników odżywczych. Jeśli w natłoku codziennych obowiązków trudno jest nam regularnie dbać o wzmocnienie organizmu, warto sięgnąć po suplementy diety. Odpowiednio dobrane pomogą nam w wygodny sposób zatroszczyć się o nasze zdrowie.
  • Otyłość
    Uczestnicy zajęć z aquacyclingu wykonują ćwiczenia na stacjonarnym rowerze o ciężkiej, stabilnej, nierdzewnej konstrukcji – tyle, że umieszczonym w basenie. Są oni zanurzeni w wodzie trochę powyżej pasa i na rowerach wodnych mogą wykonać zarówno trening interwałowy, jak i cardio bądź tzw. podjazd pod górę. Takie ćwiczenia pomagają nie tylko zrzucić zbędne kilogramy i poprawiać pracę układu krążeniowo-oddechowego, lecz także są formą rehabilitacji polecaną przez ortopedów. Są też bezpiecznym rodzajem aktywności dla osób starszych.
  • Park trampolin
    Wrocławski park trampolin, to jeden z największych obiektów tego typu w Polsce... Miłośnicy sportu znajdują tu trampoliny, baseny z pianką do ćwiczenia równowagi i rampę m. in. dla snowboardzistów. W parku stworzono również akademię GOjump, w której będzie można ćwiczyć akrobatykę, freerunning czy ewolucje cyrkowe na szarfach i kołach. Otwarcie obiektu planowane jest na 14 maja.
  • Produkty, które mogą wywołać alergię
    Zdaniem dietoterapeuty Marka Zaremby największym wyzwaniem w racjonalnym odżywianiu jest umiar. Warto zrobić bilans i zastanowić się, które produkty przynoszą organizmowi więcej szkody niż pożytku, a następnie wykluczyć je z codziennego menu. Trzeba również unikać stresu i postawić na emocjonalny spokój. Korzystne jest także żywienie tzw. superfoods, czyli mieszanką składników bogatych w witaminy i substancje odżywcze.
  • Bieganie
    Biegi survivalowe to wyzwanie wymagające od biegacza zarówno sporej dawki motywacji i determinacji, jak i przemyślanych treningów. W tym przypadku chodzi bowiem o to, że oprócz ścigania się, trzeba jeszcze pokonywać różne przeszkody. Aby dotrzeć na metę z poczuciem satysfakcji, konieczne jest więc solidne przygotowanie. Zdaniem fachowców na trening sprawnościowy warto wybrać kółka gimnastyczne, kalistenikę lub crossfit.
  • Squash
    1
    "W trakcie porządnego godzinnego meczu możemy spalić aż 1200 kalorii" - w ten sposób do gry w squasha zachęca trenerka koordynatorka reprezentacji Polski Anna Jurkun. Od 4 do 7 maja w Warszawie odbywać się będą drużynowe mistrzostwa Europy w tej dyscyplinie.
  • Uchodźcy sprowadzili do Europy poligamię. W Szwecji takich związków jest już 300

  • Sejm

    Rośnie PiS-owi, rośnie Platformie, SLD na granicy progu. SONDAŻ poparcia dla partii

  • Władimir Putin

    Władimir Putin: Polska do tej pory nie wiedziała, co znaczy być na naszym celowniku

Zobacz więcej