• Owłosiony tors
    Aktywność fizyczna, która jest nieodłącznym elementem dbania o doskonałą formę i zdrowie, ma także swoje mniej przyjemne oblicze. Intensywny trening może się bowiem zakończyć zakwasami, bólem mięśni, a nawet kontuzją.
  • Witaminy
     Nawet najlepiej ułożony jadłospis rzadko dostarcza wszystkich składników odżywczych. Dlatego suplementację warto prowadzić przez cały rok, jednak rodzaj zażywanych preparatów najlepiej zmieniać co kilka miesięcy. Wiosną, kiedy organizm jest osłabiony po zimie i bardziej podatny na wirusy czy bakterie, warto wprowadzić do diety suplementy wzmacniające, dodające energii oraz poprawiające samopoczucie i kondycję.
  • Kettlebells
    Ten rok zdecydowanie będzie należał do cross treningu. Unikatowy trening funkcjonalny różni się od innych metod aktywności fizycznej przede wszystkim tym, że podczas ćwiczeń angażowane są wszystkie partie mięśni.
  • Sok z pietruszki
    Diety odtruwające czy detoksykujące to nic innego jak chwilowa zmiana sposobu odżywiania się oparta na koktajlach owocowo-warzywnych, suplementach czy głodówkach. Co prawda przyczyniają się one do zrzucenia zbędnych kilogramów, ale nie są typowym detoksem, a wręcz przeciwnie – zamiast oczyszczenia organizmu, można go podtruć. Deficyt kaloryczny prowadzi bowiem do uwolnienia się tłuszczu zapasowego, a wraz z nim zgromadzonych toksyn do krwi.
  • Mężczyzna na siłowni
    2
    1
    Osoby aktywne fizyczne mają dziś do dyspozycji aplikacje pomagające kontrolować osiągnięcia podczas ćwiczeń oraz planować kolejne treningi. Mogą też korzystać z nowoczesnego sprzętu w klubach fitness, który nie tylko podnosi efektywność treningu, lecz także zapewnia rozrywkę podczas ćwiczeń. Nowością jest urządzenie do treningu wydolnościowego, które pozwala zbudować formę charakteryzującą profesjonalnych sportowców.
  • Biegi survivalowe
    Biegi survivalowe to wyzwanie wymagające od uczestników sporej dawki motywacji i determinacji, jak również przemyślanych treningów. W jaki sposób przygotować się do startu tak, by dotrzeć na metę nie tylko w jednym kawałku, ale i z poczuciem satysfakcji?
  • Curling
    1
    "Curling to sport dla dżentelmenów. W towarzyskich zawodach spory rozstrzygają na lodzie gracze. A po meczu drużyna przegrana ma prawo liczyć na zaproszenie przez zwycięzców na drobny poczęstunek" - powiedział PAP prezes Śląskiego Klubu Curlingowego Krzysztof Beck.
  • Wspinaczka ściankowa
    Bouldering to rodzaj wspinaczki sportowej, gdzie jedynym zabezpieczeniem jest gruby materac. "Ludzie, którzy chodzili na siłownię, dzisiaj zaczynają się wspinać" – przyznał Tomasz Zwolak, który prowadzi we Wrocławiu pierwszą profesjonalną halę do tego rodzaju aktywności.
  • Jajka
    Choć większość Polaków nie wyobraża sobie wielkanocnego stołu bez jajek, na co dzień jemy ich niewiele. Rocznie zjadamy ich ok. 150 w różnej postaci i choć konsumpcja rośnie, to i tak jest znacznie mniejsza niż na Zachodzie. Podczas zakupów kierujemy się ceną, jaja ekologiczne odpowiadają za 0,2 proc. sprzedaży. Polska jest od lat w czołówce eksporterów jajek, branża boryka się jednak z problemami, przede wszystkim z pozyskiwaniem źródeł białka do produkcji karmy.
  • Zdrowy posiłek
    Dietetycy radzą, by codzienne menu opierać na warzywach, owocach oraz produktach bogatych w witaminy i składniki mineralne. Przed sezonem, by zapewnić 5 porcji warzyw i owoców, można wykorzystać mrożonki. Warto także stosować suszone zioła, które pozwalają ograniczyć użycie soli.
  • Rozstępy na brzuchu
    Ponad 60 proc. mężczyzn i blisko połowa kobiet w Polsce ma nadwagę lub otyłość. Ten sam problem dotyka co trzeciego chłopca w wieku szkolnym i co piątą dziewczynkę - wynika z badań Instytutu Żywności i Żywienia.
  • CrossFit
    Bieganie, wyrzuty piłkami lekarskimi, pompki, brzuszki, przysiady, podciąganie na drążku, skakanie na skakance, chodzenie na rękach, a wszystko po to, by podnosić swoje możliwości fizyczne, przekraczać własne granice, cieszyć się zdrowiem i przy okazji także dobrą sylwetką. Gdzie znajdziemy między innymi taki zestaw ćwiczeń? Na treningu CrossFitu, podczas którego nigdy nie ma monotonii i rutyny, za to gwarantowany jest intensywny wysiłek, pot, łzy i duża dawka endorfin.