• Siłownia
    1
    2
    Instruktorzy fitness podkreślają, że wybierając odpowiedni dla siebie trening, przede wszystkim trzeba się zastanowić nad tym, jakich efektów od niego oczekujemy i w jakim czasie chcielibyśmy je osiągnąć. Można zacząć od ćwiczeń w domu lub zajęć tanecznych, np. zumby. W przypadku osób początkujących dobrze sprawdza się również bieżnia, trening TBC czy platformy wibracyjne.
  • Talerz z różnymi produktami, jak piramida żywienia
    Obowiązująca od 2016 roku pod nową nazwą Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej wprowadza dużo istotnych zmian. Miejsce wyrobów mącznych i zbożowych, które tym razem trafiły piętro wyżej, zajęły owoce i warzywa. Żywieniowcy radzą też, by ograniczyć tłuszcze zwierzęce, mięso czerwone, a także sól i cukier. Zdaniem dietetyków takie wytyczne to ukłon nie tylko w stronę wegan i wegetarian, lecz przede wszystkim zachęta do zmiany nawyków żywieniowych.
  • Crossfit
    Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników, zumba traci na popularności, a crossfit cały czas zyskuje – wynika z danych serwisu FitPlanner. Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik.
  • Mężczyzna robiący pompki
    2
    Wybór aktywności fizycznej powinien wynikać nie tylko z indywidualnych preferencji, lecz przede wszystkim z tego, jakie rezultaty chce się osiągnąć. Trening siłowy pomoże wymodelować sylwetkę i zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej, aerobowy pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie wydolności organizmu. Trening wibracyjny doskonale sprawdzi się natomiast u osób, które mają bardzo ograniczony czasu. Przed rozpoczęciem treningów warto się skonsultować także z lekarzem.
  • Owoce
    1
    Najnowsza Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej zakłada rezygnację z produktów mącznych i zbożowych, które mogą zawierać szkodliwy gluten na rzecz owoców i warzyw w stosunku 1:3. Do 0,5 kg tygodniowo warto z kolei ograniczyć spożycie mięsa czerwonego i jego przetworzonych produktów. Naukowcy wskazują również na nowe źródła zdrowych tłuszczów w diecie – są nimi chociażby orzechy. Po raz pierwszy w piramidzie zostały też uwzględnione zioła.
  • Kawa
    2
    2
    Dietetycy podkreślają, że kawa rozpuszczalna to produkt znacznie bardziej przetworzony niż kawa ziarnista czy mielona. Największe wątpliwości budzi jakość ziaren, z których została przygotowana. Wytrawny kawosz nie zadowoli się także smakiem mieszanek typu 2 w 1 lub 3 w 1, które ze względu na dodatkową zawartość mleka, słodzików i substancji smakowo-zapachowych są wysokokaloryczne i mogą powodować dolegliwości żołądkowe.
  • Ostre sosy, chili, imbir
    7
    7
    Spalanie tkanki tłuszczowej to zadanie wymagające samozaparcia i dyscypliny, a także wiedzy. Co można zrobić, aby zintensyfikować redukcję? Ćwiczenia to nie wszystko... Równie ważne jest jedzenie, które dobrze dobrane, może skutecznie pomóc w spalaniu niechcianego tłuszczu.
  • Przecier pomidorowy
    Choć w supermarketach praktycznie przez cały rok można kupić każdy owoc czy warzywo – zarówno te, pochodzące z rodzimych upraw, jak i z zagranicy, to trzeba pamiętać o tym, że dany produkt tylko o określonej porze roku jest najlepszej jakości. Najwięcej witamin i składników odżywczych mają owoce i warzywa sezonowe. Zimą z kolei warto korzystać z kiszonek, przetworów i produktów egzotycznych – najlepiej tych z odpowiednim certyfikatem.
  • Kawa zbożowa
    2
    2
    Mimo że kawa zbożowa nie zawiera kofeiny, to ma właściwości pobudzające. Dodatkowo składniki kawy zbożowej przyspieszają przemianę materii oraz ułatwiają trawienie. Jest więc polecana nie tylko osobom, które się odchudzają, mają problemy z żołądkiem czy nadciśnieniem, lecz także dzieciom, kobietom w ciąży i matkom karmiącym piersią.
  • Kulturysta
    1
    14
    Cztery minuty treningu Tabata dają więcej niż godzina na siłowni bez ściśle opracowanego planu. Trenerzy podkreślają, że najważniejszy jest dobór ćwiczenia, które angażuje jak najwięcej mięśni. Niezwykle intensywny trening interwałowy to skuteczny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Znacznie poprawia wydolność tlenową i beztlenową.
  • Mors
    Zimowe pływanie na otwartych wodach daje dużą satysfakcję, zastrzyk adrenaliny i pozwala zachować zdrowie – uważa Leszek Naziemiec, założyciel klubu Silesia Winter Swimming.
  • Trening pleców
    4
    1
    Przypominamy 5 najpopularniejszych ćwiczeń, wymienianych przez najlepsze czasopisma. Okazuje się, że stare, klasyczne dobrze sprawdzone metody królują w zestawieniach i nadal warto je uwzględnić w planie treningowym. Zobacz galerię!